25 Ekim 2018 Perşembe

Rahmi M. Koç Nostaljisi

Bugün sizlere gezdiğim bir müze hakkında bilgi vermek istiyorum. Geçenlerde Ankara’da bulunan Rahmi M. Koç Müzesi’ni gezme fırsatım oldu. Gerçekten muazzam bir müze. Hem gezerek bitiremeyeceğiniz hem de hayran kalacağınız birbirinden farklı nostaljik eşyaların bulunduğu bir bina. Şahsen ben eski dönemleri ve eski zamanlarda kullanılan eşyalara hayran biri olarak bu müzeye bayıldım ve benim gibi hayranlığı olan herkese gezmelerini kesinlikle tavsiye ederim. Ayrıca müzenin giriş fiyatı da oldukça uygun.
Müze hakkında genel bir bilgi vermek gerekirse müze aslında iki binadan oluşmaktadır. Çengelhan ve Safranhan binaları. Çengelhan binası müzenin ilk olarak 2005 yılında kurulduğu asıl binadır. Kanuni Sultan Süleyman döneminde inşa edilmiştir. Koç Holding kurucusu Vehbi Koç’un da iş yaşantısına başladığı dükkana ev sahipliği yapan han 2003-2005 yılları arasında gerçekleştirilen restorasyon çalışmalarıyla gerçek haline en uygun şekilde yapılmış ve müzeye dönüştürülmüş. 
Safrahan binası ise 1511 yılında yaptırılmış ve bir kervansaray olarak kullanmıştır. Daha sonra Osmanlı Devleti’nin son dönemleri ve Cumhuriyet’in ilk yıllarında cezaevi olarak kullanılmıştır. Sonraki yıllarda ise depo olarak işlevini sürdürmüştür. 2012 yılında ise Rahmi M. Koç Müzecilik ve Kültür Vakfı tarafından satın alınmış ve restorasyona başlanmıştır. 2016 yılında restorasyon çalışmaları bitmiş ve müze bünyesine katılmıştır. 
İki binanın da her katında farklı eşyalar sergilenmektedir. Eski makineler, karayolu ulaşımı, iletişim, bilimsel aletler, bebek evler ve oyuncaklar bunlardan bazıları. Gerçekten gezerken insanı nostalji havasına sokan bir atmosfere sahip. Özellikle eski filmlerle ve edebiyatla uğraşan biri olduğum için matbaa ve eski kameralar kısmında takılı kaldım. Eski fotoğraf stüdyosunun bile aynısını bulabileceğiniz güzelliğe sahip bir müze. 
Biz toplum olarak müzelere, sanata çok değer veren insanlar değiliz ne yazık ki. Ancak kesinlikle değer vermesek bile gezip görmemiz, farklı şeylere, özellikle tarihimize tanıklık etmemiz gerektiğini düşünüyorum. İşte Rahmi M. Koç Müzesi de bu tanıklığı gerçekleştirebileceğimiz müzeleren biri. Herkese kesinlikle gidip görmesi için tavsiye ediyorum. Şahsen ben de iyi ki gidip görmüşüm diyorum. 

1 yorum:

  1. Bu müzeye bende gitmeyi düşünüyorum. Güzel bir yazı olmuş

    YanıtlaSil

Minik Lezzet Paketleri (Starbucks Severler Toplanın!)

 Hello! Ben geldim. Bu gün Starbucks aşıkları için minik bir yazı düzenlemek istedim. Bildiğiniz gibi son yıllarda Starbucks kahveleri hayat...