4 Kasım 2018 Pazar

E-Devlet Halk Kütüphanesi Uygulaması

Herkese merhaba, e-devlet geçtiğimiz günlerde bir mail gönderdi. Belki siz de görmüşsünüzdür. Artık  e- devlet üzerinden istediğimiz bir Halk Kütüphanesi'ne internet üzerinden üye olabiliyor ve o kütüphanedeki e-kitaplara kolayca ulaşabiliyorsunuz. Katalog taraması yapabiliyor, ödünç aldığınız kitapların süresini istediğiniz gibi uzatabiliyor, üyelik bilgilerinizi güncelleyebiliyor, üye olduğunu kütüphaneyi kolayca değiştirebiliyor ve tüm Halk Kütüphanelerinin hizmet bilgilerine ulaşabiliyorsunuz. Bu e-devlet üzerinden yapılmış en güzel hizmetlerden biri sayılabilir. Özellikle benim gibi kitapseverlerin oldukça işine yarayacaktır. Sadece kitapseverlerin değil, tüm öğrencilerin ödevlerinde, tezlerinde ve araştırmalarında kullanacağı kapsamlı bir kaynak olarak karşılarına çıkacaktır. Şahsen kendi okulumun kütüphanesinin kendi bölümüm adına oldukça yetersiz olduğunu söyleyebilirim. Bu sebeple diğer üniversitelerin kütüphanelerine girmeye çalışıyor fakat öğrencisi olmadığım için kabul edilmiyordum. Bu hizmet sayesinde internet üzerinden kolayca istediğim e-kaynaklara ulaşabileceğim. Eminim sizin de oldukça işinize yarayacaktır. Bu hizmetten yararlanmak için mutlaka kitap okumayı sevmeniz veya öğrenci olmanız da gerekmiyor elbette. Açıp istediğiniz gibi araştırma yapıp kitaplar arasında keyifli vakit geçirebilirsiniz.

                                                    Photo by Aliis Sinisalu on Unsplash


Üye olmak için ise gereken şeylerden biri e-devlet hesabınızın olması. Artık günümüzde ülkenin büyük çoğunluğu e-devlet hesabı kullanıyor. Eğer olmayanlar var ise PTT şubelerinden gidip derhal bir şifre edinebilirsiniz. Eğer hesabınız varsa e-devlet üzerinden Halk Kütüphanesi e-Üyelik/Bilgi Güncelleme ekranından istenilen bilgileri doldurarak kolayca üyelik işleminizi tamamlayabiliyorsunuz. Ayrıca "Kütüphanem Cepte" uygulaması üzerinden de bağlanabilme imkanınız bulunuyor. Üyesi olmak istediğiniz kütüphaneyi de sistem üzerinden seçebiliyor, istediğiniz zaman da değiştirebiliyorsunuz. Üye olmanız ardından mail adresinize kullanıcı adınız ve şifreniz gönderiliyor. Bundan sonrasında ise üye olduğunuz kütüphanenin sayfasından kullanıcı adınız ve şifreniz ile giriş yaparak kitaplara ulaşmak kalıyor. Hepinize iyi okumalar diliyorum.

4 yorum:

  1. Çok güzel bir uygulamaymış. Haberdar ettiğiniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, ben de öyle düşünüyorum. Rica ederim.

      Sil
  2. Geçenlerde görmüştüm, gerçekten iyi oldu okurlar için...
    Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Minik Lezzet Paketleri (Starbucks Severler Toplanın!)

 Hello! Ben geldim. Bu gün Starbucks aşıkları için minik bir yazı düzenlemek istedim. Bildiğiniz gibi son yıllarda Starbucks kahveleri hayat...