11 Aralık 2018 Salı

19. Yüzyılın Psikiyatristleri "Ruh Avcıları"

Merhabalar, size bu yazımda izlediğim diziden yola çıkarak öğrendiğim bir takım ilginç bilgiden bahsetmek istiyorum. Eğer aranızda Netflix'i ve çıkardığı dizileri takip edenleriniz varsa "The Alienist" yani "Ruh Avcısı" dizisini görmüştür. İşte ben de bu diziye başlayıp oldukça beğenenler arasındayım. Dizi aslında psikolojik- gerilim ve polisiye türlerini içeriyor. Aynı zamanda 1994 yılında Caleb Carr tarafından yayımlanan kitaptan uyarlanmış. Filmin başrollerinde ise Daniel Brühl, Dakota Fanning ve Luke Evans bulunuyor. Üçünün de oyunculukları gerçekten takdire şayan diyebilirim. İzleyecekler varsa spoiler vermeyi sevmeyen biri olduğum için sadece konusu hakkında ufak bir bilgi vererek, asıl benim dikkatimi çeken noktaya varmak istiyorum.
 

Dizi 1896 yılında Manhattan'da geçiyor. 13 yaşında bir erkek çocuk karlı ve soğuk bir havada Williamsburg köprüsünde kadın kıyafetleri içerisinde ölü bulunuyor. Bu durum şehirde oldukça büyük yankı uyandırıyor. Çocuğun ise kadın kıyafetleri içerisinde olmasının sebebi, bir genelevde çalışıyor olmasıyla öğreniliyor. Ardından bu şekilde bir kaç çocuğun öldürülmesiyle olaylar büyüyor. Böylece başrollerimiz Daniel Brühl (psikiyatrist), Harvard Üniversitesi'nden tanıdığı Luke Evans (New York Times Muhabiri) ve Dakota Fanning (Emniyet Müdürü Sekreteri) bir araya gelerek olayları çözmeye, seri katili bulmaya ve daha da derinlere inmeye başlıyorlar.

                                         İlgili resim

Dizinin başında dikkatimi çeken bir açıklama yazıyordu. Bu açıklama şuydu; "19. yüzyılda zihinsel rahatsızlıkları olan insanların, toplumdan, kendi doğalarından ve ruhlarından uzaklaşmış insanlar olduğu düşünülürdü. Bu sebeple onları tedavi eden uzmanlara o dönemde "ruh avcısı" denirdi". Bu açıklama gerçekten çok ilgimi çekti ve biraz araştırma yapmak istedim. Kitap yazarının da "kitabımda yazdığım hikaye dışında her şey doğru" şeklinde yaptığı açıklama aslında ruh avcılığı olayını kanıtlar nitelikte. Toplum normlarına göre hareket etmeyen insanların genel olarak topluma yabancı kişiler olarak adlandırılmalarına rastlamışsınızdır. Yani o dönemde yaşayan ve zihinsel problemleri olan insanlar topluma uygun davranış ve düşüncelerde bulunmadıkları, şiddete, cinselliğe, öfkeye, suç işlemeye hatta cinayet işlemeye meğilli olabilme ihtimalleri bulundukları için ruhlarında bir problem olduğu düşünülüyormuş. Bu sebeple günümüzün psikiyatristleri yani o dönemin ruh avcıları, bu kişileri tespit ederek onları ruhları (aslında zihinlerini) düzeltmeye çalışırmış. Psikiyatristlerin aslında bu dönemlerde yaşanan olaylarda, suçluları bulmada oldukça katkıları olduğu söylenebilir. İşte dizimizdeki takıntılı ruh avcımızda daha önce cinayet işleyen hastalarını inceleyerek ve kıvrak zekasını kullanarak, takım arkadaşlarıyla beraber bu katilin peşine düşüyor. Lafı fazla uzatmadan dizinin eski dönemlerde geçen psikolojik-gerilim dizilerine benzediğini klasik bir polisiye dizisi olduğunu söylemek yanlış olmaz. Ama sürükleyiciliği konusunda kesinlikle yüksek bir puanı hak ediyor. Bu sebeple izlemek isteyen herkese tavsiye ediyorum.
                              
  mental disease 19.century ile ilgili görsel sonucu
                           1890'larda bir akıl sağlığı merkezi

Merak Edenler Dizinin Fragmanına Buradan Ulaşabilir

8 yorum:

  1. Yeni bir blog olmasına rağmen güzel çalışmalar var. Tebrik ederim.

    YanıtlaSil
  2. Okudum ilginc bir hikaye gecmiste yasanan olaylar dizisinin anlatilmasini iceren guzel bir blog yazisi olmus emeginize saglik selamlar

    YanıtlaSil
  3. Öncellikle hayırlı olsun , attığınız her adımda başarılı olmanız dileğiyle kaliteli ve güzel yazılar tespit ettim , tebrik ederim..

    YanıtlaSil
  4. nostaljik filmleri çok seviyorum yazıyı okurken sanki filmi izleim teşekkürlr..

    YanıtlaSil
  5. Tarz çok benlik gözüküyor! Netflix izlememe rağmen dikkat etmemişim hemen bir bakayım.
    Blogunuz da hayırlı olsun :)
    Sevgiler!

    YanıtlaSil
  6. Neden bu 90 lı yıllar beni çok etkiliyor anlmaış değilim o yıllarda yaşamak için nelerimiz vermezdim...

    YanıtlaSil
  7. Blog yazilarinda basarili bir grafik ciziyorsunuz,aynen devam edin,konuya hakimiyetiniz bence harika iyi calismalar selamlar

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar sizi yeni keşif ettim.Blogunuzu sevdim takip ve izleme aldım.Banada beklerim.
    (tariflimutfak/sibelinyemekleri).Mutlu yıllar dilerim

    YanıtlaSil

Minik Lezzet Paketleri (Starbucks Severler Toplanın!)

 Hello! Ben geldim. Bu gün Starbucks aşıkları için minik bir yazı düzenlemek istedim. Bildiğiniz gibi son yıllarda Starbucks kahveleri hayat...